Veel gestelde vragen

Staat uw vraag hier niet tussen? Bel dan gerust 088 - 284 8365 of vul het online contactformulier in.

1. Wat is Cabiner?

De Cabiner is een zelfvoorzienend en verplaatsbaar design-trekkershuisje midden in de natuur. Staatsbosbeheer en Buitenleven Vakanties zijn nauw betrokken bij deze start-up.

2. Mag ik mijn hond meenemen?

Nee, honden mogen niet mee naar de cabiner.

 

3. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

U kunt op alle dagen van de week aankomen in De Cabiner, met uitzondering van zondag. Op de dag van aankomst bent u welkom vanaf 15:00 uur. Op de dag van vertrek dient u De Cabiner voor 12:00 uur te verlaten.

 

U bent vrij om later aan te komen of eerder weg te gaan.

4. Hoe krijg ik toegang tot de vakantiewoning?

Ongeveer een week voor aankomst ontvangt u informatie over de aankomstprocedure

 

5. Waar vind ik de algemene voorwaarden van Buitenleven Vakanties?

U krijgt de algemene voorwaarden van Buitenleven Vakanties toegezonden na boeking. U vindt de algemene voorwaarden ook op onze website.

6. Mijn vraag is nog niet beantwoord. Waar kan ik terecht voor meer informatie?

U kunt een e-mail sturen naar: contact@buitenlevenvakanties.nl of op werkdagen kunt u tijdens kantooruren (9-17 uur) telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 088-2848365.

7. Ik heb een klacht, hoe ga ik daar mee om?

Mocht u onverhoopt klachten hebben over uw verblijf neem dan direct contact met ons op.

Wij streven ernaar om deze zo snel mogelijk (bij voorkeur al tijdens uw verblijf) op te lossen. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met 088-2848365 (tijdens kantooruren; maandag t/m vrijdag van 9-17 uur) of belt u buiten kantooruren het noodnummer dat u in de woning aantreft (geen sms).

 

Heeft u een klacht over de dienstverlening of over uw verblijf? Maak dit dan schriftelijk kenbaar (per post of e-mail). Wij zullen deze dan in behandeling nemen.

8. Moet ik van tevoren reserveren?

Ja, de Cabiner moet van tevoren gereserveerd worden. Een reservering gaat eenvoudig via de website. Betaling van de reservering geschiedt via Ideal. het is daarom noodzakelijk via de website te reserveren

 

Uiteraard kunt u altijd met het klant contact centrum contact opnemen in geval van vragen; contact@buitenlevenvakanties.nl of via tel. 088-284 8365. (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.)

9. Hoeveel nachten mag ik blijven?

De Cabiner is er rerserveren per nacht. Aankomst is op elke dag mogelijk, met uitzondering van zondag.

In de pilotfase (tot eind oktober 2017) is aankomst elke dag mogelijk, met uitzondering van woendag, donderdag en zondag.  

Maximaal verblijf is 2 nachten.

10. Krijg ik een bevestiging van mijn online boeking?

Ja, direct na boeking ontvangt u een automatische bevestigingsmail van uw boeking. Dit is nog niet de definitieve bevestiging. Deze ontvangt u binnen 2 werkdagen per mail. In deze mail treft u ook de betalingsvoorwaarden.

11. Kan ik handdoeken en keukendoeken bijboeken?

Nee, bij een cabiner zijn handdoeken en keukendoeken op dit moment niet bij te boeken.

12. Kan ik extra beddengoed bijbestellen?

nee, op dit moment is het niet mogelijk om bedlinnen te bestellen. u dient zelf een slaapzak, kussensloop en bedlinnen mee te nemen.

13. Wat zit er in de prijs inbegrepen?
  • Brandhout voor de houtkachel;
  • Servicepakket met daarin afwasmiddel, toiletpapier en shampoo (allen geschikt voor septic tank
  • BTW

 

U dient zelf drinkwater, slaapzak en overige toiletspullen mee te nemen.

14. Met welke bijkomende kosten dien ik rekening te houden?

Genoemde prijzen zijn exclusief:

 

  • annuleringsfonds(vraag naar de mogelijkheden);
  • toeristenbelasting;
15. Hoe hoog is de toeristenbelasting en hoe wordt het berekend?

In de meeste gemeenten in Nederland moet toeristenbelasting afgedragen worden. Dit is een algemene belasting voor gasten die in een gemeente overnachten waar zij niet ingeschreven staan. De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per gemeente en wordt door Buitenleven Vakanties 1-op-1 doorberekend. Dit wordt bepaald door het aantal opgegeven personen. Als gast in onze woning bent u er zelf verantwoordelijk voor dat wij het juiste aantal in ons systeem hebben staan. Wanneer u niet de gehele verblijfsperiode met hetzelfde aantal mensen overnacht, passen wij een correctie toe op de toeristenbelasting.

 

Rekenvoorbeeld:

Toeristenbelasting bedraagt E 1,- p.p.n.

U bent 7 dagen met 2 personen en 3 nachten krijgt u bezoek van 4 personen. In de boeking staat dan:

Toeristebelasting 6p. x 7n x E 1,- = E 42,-

Toeristenbelasting correctie dagen: 4p x 4 n x E1,0 = E -16

Dit heeft geen gevolgen voor uw verblijf (bijv. alle bedden zullen nog steeds voor u opgemaakt worden).

16. Binnen welke termijn moet ik wat betalen?

Reserveringen moeten online direct via Ideal voldaan worden.

17. Kan ik ook een btw factuur ontvangen?

Onder onze klanten bevinden zich ook veel bedrijven die onze woning zakelijk huren. Zij willen derhalve graag een btw facuur ontvangen. Wij factureren op basis van vertrekdatum, nadat de denst is verleend. Wanneer u bij ons aangeeft dat u onze woningen voor zakelijk gebruik boekt, zullen wij u na terugkomst automatisch een btw factuur toezenden. U kunt dit verzoek mailen naar contact@buitenlevenvakanties.nl.  

18. Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van een opgegeven boeking?

Ja, hieraan zijn kosten verbonden:

 

• Wijzigingen langer dan 2 maanden voor aankomst: 1x extra administratie kosten (E 30,-)

• Wijzigingen tussen 2 en 1 maand voor aankomst:  20% van oude reservering

• Annuleren binnen een maand voor aankomst:  100% van oude reservering

 

U kunt zich hiervoor verzekeren door middel van het annuleringsfonds.

19. Kan ik mij verzekeren voor annuleren?

Ja, u kunt via Buitenleven Vakanties gebruik maken van het annuleringsfonds. Dit kunt u tijdens de boeking aangeven of tot uiterlijk zeven dagen na boekingsdatum doorgeven (neem hiervoor contact op met tel. 088-2848365). Klik hier voor uitgebreide informatie over het annuleringsfonds.

20. Geldt een verblijf in een ecolodge ook voor mijn vaste gasten-spaarsysteem?

Ja, ook een verblijf in een ecolodge telt mee in het spaarsysteem.

 

 

 

21. Dien ik de woning zelf schoon te maken?

ja, wij vragen u de Cabiner weer schoon achter te laten en eventuele modden/stof aan te vegen met de aanwezige stoffer en blik. Tevens vragen wij u de asla van de houtkachel te legen in de compostbak.

Mocht u bedlinnen hebben gereserveerd vragen wij u de bedden af te nemen en het beddengoed te verzamelen in 1 hoek van de Cabiner.

22. Is er WiFi aanwezig?

Cabiners zijn niet voorzien van WiFi.

23. Is er electriciteit in de Cabiner?

Er zijn een aantal electrische apparaten in de Cabiner. Deze worden gevoed met energie uit de zonnepanelen. Er is 1 stopcontact waar een tablet of mobile device kan worden opgeladen. Voor grotere electrische apparaten is geen mogelijkheid.

24. Mag ik een vuurtje stoken bij de Cabiner?

In de vrije natuur is het niet toegestaan een open vuur te maken. Binnen in de Cabiner is een houtkachel welke uiteraard wel opgestookt mag worden.

25. Welk effect heeft de Cabiner op de natuur?

In de buurt van de Cabiner hangen twee wildcamera's. Met de beelden hiervan willen we het effect van de Cabiner en zijn bezoekers op wilde dieren volgen.

 

De camera's zijn uiteraard zo gesitueerd dat de privacy is gewaarborgd.De camera's zijn zo geplaatst dat de gasten niet expliciet worden gefimd. Mochten er onverhoopt toch gasten op de beelden verschijnen worden deze vanzelfsprekend niet gebruikt.