Veel gestelde vragen

Staat uw vraag hier niet tussen? Bel dan gerust 088 - 284 8365 of vul het online contactformulier in.

1. Wie is Buitenleven vakanties?

Buitenleven Vakanties is een samenwerking van de drie natuurbeschermingsorganisaties, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de12Landschappen. In opdracht van deze drie partijen verhuren deze uniek gelegen vakantiewoningen.

2. Mag ik mijn huisdieren meenemen?

In de woningen waar huisdieren zijn toegestaan, mag u maximaal twee huisdieren meenemen. Lees voor de regels de Algemene Voorwaarden van Buitenleven Vakanties. Voor het meenemen van huisdieren gelden de volgende toeslagen:


€ 35,- voor het eerste huisdier
€ 15,- voor extra huisdier

3. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

U huurt de woning voor een week:

Aankomst: vrijdag/maandag nà 16.00 uur Vertrek: vrijdag/maandag vòòr 10.00 uur

 

U huurt de woning voor een weekend:

Aankomst: vrijdag vanaf 16.00 uur Vertrek: maandag voor 10.00 uur

 

U huurt de woning voor een midweek:

Aankomst: maandag vanaf 16.00 uur Vertrek: vrijdag voor 10.00 uur

 

U bent vrij om later aan te komen of eerder weg te gaan. De u toegestuurde toegangscode geeft toegang tot de gehuurde woning. Deze code is uniek en alleen te gebruiken gedurende uw huurperiode. De geldigheid van de code loopt kort na de genoemde vertrektijd af. In verband met de eindschoonmaak en het verrichten van klein onderhoud verzoeken wij u dringend om bovengenoemde tijden aan te houden.

4. Hoe krijg ik toegang tot de vakantiewoning?

Ongeveer 10 dagen voor aankomst in de vakantiewoning ontvangt u van ons een toegangscode. Deze kunt u op de dag van verhuur vanaf 16 uur tot de dag van vertrek 10 uur gebruiken. U hoeft dus geen sleutel op te halen en bent vrij om later aan te komen of eerder te vertrekken. 

 

De toegangscode is uniek voor u en alleen te gebruiken gedurende uw huurperiode. De geldigheid van de code loopt kort na de genoemde vertrektijd af.

5. Waar vind ik de algemene voorwaarden van Buitenleven Vakanties?

U krijgt de algemene voorwaarden van Buitenleven Vakanties toegezonden na boeking. U vindt de algemene voorwaarden ook op onze website.

6. Mijn vraag is nog niet beantwoord. Waar kan ik terecht voor meer informatie?

U kunt een e-mail sturen naar: contact@buitenlevenvakanties.nl of op werkdagen kunt u tijdens kantooruren (9-17 uur) telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 088-2848365.

7. Ik heb een klacht, hoe ga ik daar mee om?

Mocht u onverhoopt klachten hebben over uw verblijf neem dan direct contact met ons op.

Wij streven ernaar om deze zo snel mogelijk (bij voorkeur al tijdens uw verblijf) op te lossen. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met 088-2848365 (tijdens kantooruren; maandag t/m vrijdag van 9-17 uur) of belt u buiten kantooruren het noodnummer dat u in de woning aantreft (geen sms).

 

Heeft u een klacht over de dienstverlening of over uw verblijf? Maak dit dan schriftelijk kenbaar (per post of e-mail). Wij zullen deze dan in behandeling nemen.

8. Hoe maak ik een boeking?

Een vakantiewoning kunt u heel eenvoudig boeken via de website. Mocht u liever telefonisch contact hebben met één van onze medewerkers, dan kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met 088-284 8365. (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur.)

9. Gelden de prijzen op de website voor de komende jaren?

Ja. Per beschikbare periode wordt de juiste prijs genoemd. (typfouten daargelaten)

10. Kan ik de woningen huren voor een weekend- en/of midweek?

Alle woningen kunnen het gehele jaar voor een week, midweek of weekend gereserveerd worden. Tijdens het zomervakantie (basisschool) en de kerst- en nieuwjaarsweek worden de woningen alleen voor een week verhuurd. Weekend- en/ of midweekhuur is dan niet mogelijk.

11. Krijg ik een bevestiging van mijn online boeking?

Ja, direct na boeking ontvangt u een automatische bevestigingsmail van uw boeking. Dit is nog niet de definitieve bevestiging. Deze ontvangt u binnen 2 werkdagen per mail. In deze mail treft u ook de betalingsvoorwaarden.

12. Wat zijn de administratiekosten?

De administratiekosten bedragen € 30,- per boeking.

13. Krijg ik korting op een woning wanneer ik langer dan 1 week boek?

Ja, u krijgt de volgende korting wanneer u langer dan 1 week boekt: 2e t/m 4e week, per week € 60,- korting.

14. Kan ik handdoeken en keukendoeken bijboeken?

Ja, handdoeken en keukendoeken kunt u reserveren. Een handdoekenpakket kost € 6,- Een keukendoekenpakket kost € 4,-
Een handdoekenpakket bestaat uit 1 badhanddoek, 2 handdoeken en 2 washandjes en badmat. Het aantal badmatten wordt afgestemd op het aantal gereserveerde handdoekenpakketten en aanwezige bad- en doucheruimten:

 

  • bij reservering van 1 tot en met 5 handdoekenpakketten per week: 1 badmat per natte ruimte.
  • bij 6 of meer handdoekenpakketten per week: 2 badmatten per natte ruimte.


Een keukendoekenpakketten bestaat uit: 2 keukendoeken, 1 gastendoekje en 1 theedoek.

Indien u langer dan een week in een woning verblijft zal er in de woning extra bedlinnen voor u klaarliggen.

15. Kan ik extra beddengoed bijbestellen?

Ja, u kunt extra beddengoed reserveren. Een extra set beddengoed kost € 12,50

Bij aankomt in de woning zijn echter alle bedden reeds opgemaakt. Daarnaast ligt er voor gasten die langer dan 7 dagen hebben geboekt, per week per gast een gratis set extra beddengoed klaar. (gratis bedlinnen meerweeks verbijf)

 

16. Wat zit er in de prijs inbegrepen?
  • Bedlinnen (bedlinnen voor het kinderbed vragen wij u zelf mee te nemen);
  • Brandhout voor de houtkachel*;
  • Servicepakket met daarin afwasborstel, schuurmiddel en –spons, vaatdoekjes, vaatwasblokjes/afwasmiddel, vuilniszak, waxinelichtjes, lucifers;
  • Elektriciteit, gas en water
  • Eindschoonmaak (wel bezemschoon achterlaten)
  • BTW

* indien houtkachel aanwezig.

 

Waar voldoende ruimte is, is een extra kinderbedje geplaatst. Eventueel kunt u ook nog een eigen campingbedje mee nemen. Wanneer u wilt weten of hiervoor voldoende ruimte is kunt contact opnemen met het klant contact centrum.

17. Met welke bijkomende kosten dien ik rekening te houden?

Genoemde prijzen zijn exclusief:

 

  • administratiekosten;
  • annuleringsfonds(vraag naar de mogelijkheden);
  • toeristenbelasting;
  • huisdierentoeslag;
  • afzonderlijk te reserveren handdoeken- en keukendoekenpakketten.
18. Hoe hoog is de toeristenbelasting en hoe wordt het berekend?

In de meeste gemeenten in Nederland moet toeristenbelasting afgedragen worden. Dit is een algemene belasting voor gasten die in een gemeente overnachten waar zij niet ingeschreven staan. De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per gemeente en wordt door Buitenleven Vakanties 1-op-1 doorberekend. Dit wordt bepaald door het aantal opgegeven personen. Als gast in onze woning bent u er zelf verantwoordelijk voor dat wij het juiste aantal in ons systeem hebben staan. Wanneer u niet de gehele verblijfsperiode met hetzelfde aantal mensen overnacht, passen wij een correctie toe op de toeristenbelasting.

 

Rekenvoorbeeld:

Toeristenbelasting bedraagt E 1,- p.p.n.

U bent 7 dagen met 2 personen en 3 nachten krijgt u bezoek van 4 personen. In de boeking staat dan:

Toeristebelasting 6p. x 7n x E 1,- = E 42,-

Toeristenbelasting correctie dagen: 4p x 4 n x E1,0 = E -16

Dit heeft geen gevolgen voor uw verblijf (bijv. alle bedden zullen nog steeds voor u opgemaakt worden).

19. Binnen welke termijn moet ik wat betalen?

Bij boekingen langer dan 70 dagen vragen wij een aanbetaling van 30% van de totale huursom. Boekt u binnen 70 dagen dan dient u het totale bedrag in één keer te voldoen.  

20. Kan ik ook een btw factuur ontvangen?

Onder onze klanten bevinden zich ook veel bedrijven die onze woning zakelijk huren. Zij willen derhalve graag een btw facuur ontvangen. Wij factureren op basis van vertrekdatum, nadat de denst is verleend. Wanneer u bij ons aangeeft dat u onze woningen voor zakelijk gebruik boekt, zullen wij u na terugkomst automatisch een btw factuur toezenden. U kunt dit verzoek mailen naar contact@buitenlevenvakanties.nl.  

21. Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van een opgegeven boeking?

Ja, hieraan zijn kosten verbonden:

 

• Wijzigingen langer dan 2 maanden voor aankomst: 1x extra administratie kosten (E 30,-)

• Wijzigingen tussen 2 en 1 maand voor aankomst:  20% van oude reservering

• Annuleren binnen een maand voor aankomst:  100% van oude reservering

 

U kunt zich hiervoor verzekeren door middel van het annuleringsfonds.

22. Kan ik mij verzekeren voor annuleren?

Ja, u kunt via Buitenleven Vakanties gebruik maken van het annuleringsfonds. Dit kunt u tijdens de boeking aangeven of tot uiterlijk zeven dagen na boekingsdatum doorgeven (neem hiervoor contact op met tel. 088-2848365). Klik hier voor uitgebreide informatie over het annuleringsfonds.

23. Kan ik sparen voor korting?

Sinds 1 januari 2016 werken we met een nieuw spaarsysteem werken. Om in aanmerking te komen voor de korting moet u aan een tweetal voorwaarden hebben voldaan:

 

1. U bent in het verleden minimaal 5 keer een vakantiewoning van Buitenleven Vakanties verbleven (niet langer dan 5 jaar geleden)

2. Uw voorgaande verblijf in een vakantiewoning is maximaal 2 kalender jaar terug. 

Indien u aan deze 2 voorwaarden voldoet krijgt u op elke nieuwe boeking direct 5 % korting op de netto huursom (m.a.w. 'kale'  huursom). Dus op de 6de, 7de, 8ste enzovoort boeking geldt een korting op de huursom. De korting wordt automatisch toegekend. Het enige wat van belang is dat er maximaal elke 2 jaar minimaal 1 x een verblijf in een woning is geweest. 

 

Vanaf 25 mei 2018 heeft er op last van de nieuwe privacy wet een wijziging plaatsgevonden in de regel 1. Persoonsgegevens van gasten die langer dan 5 jaar niet bij ons gereserveerd hebben worden geanonimiseerd. Mocht u langer dan 5 jaar niet gereserveerd hebben, begint de telling voor de korting weer opnieuw.

24. Dien ik de woning zelf schoon te maken?

De eindschoonmaak verzorgt Buitenleven Vakanties. U dient de woning echter wel opgeruimd (graag beslapen bedden afhalen) en 'bezemschoon' achter te laten en de meubels op de oorspronkelijke plaats neer te zetten.

25. Is er een telefoon in de woning aanwezig?

In bijna alle woningen is een telefoon aanwezig. Bij de huurprijs zijn gesprekskosten tot max. € 8,- per week inbegrepen. Hogere gesprekskosten worden doorberekend en verhoogd met € 13,- administratiekosten.

26. Zijn er winkels in de buurt?

De woningen liggen in of nabij een natuurgebied. Winkels zijn in de meeste gevallen niet op loopafstand te vinden.

27. Tellen baby's mee voor het maximaal aantal personen in een woning?

Nee, baby's (0-2 jaar) tellen niet mee voor het maximaal aantal personen in een woning. De meeste woningen beschikken over een kinderbedje. Dit staat per woning aangegeven bij de woningkenmerken. Indien er een kinderbedje aanwezig is, dan dient u zelf bedlinnen voor dit kinderbedje mee te nemen.  

28. Wat wil 'rolstoelvriendelijk' zeggen?

Wij noemen een woning rolstoelvriendelijk wanner deze aan een aantal punten voldoet:

 

  • minimaal 1 slaapkamer en badkamer op de begane grond
  • geen drempel op de begane grond (of rijplaten aanwezig in de woning) en deurposten breed genoeg
  • directe omgeving begaanbaar voor minder validen

 

Een rolstoelvriendelijke woning bij Buitenleven Vakanties betekend niet dat de woning helemaal is aangepast. Mocht u meer willen weten of vragen hebben, bel tijdens kantooruren gerust met het klant contact centrum zodat wij u kunnen helpen een passende keuze te maken.

29. Is er WiFi aanwezig?

Bijna alle woningen beschikken over een internetverbinding. In een enkel geval is het te lastig om dit te realiseren. Dit staat dan vermeld bij de omschrijving van de woning. Doordat de locaties vaak op afgelegen plekken staan, is de verbinding niet altijd even stabiel. Het streamen van films of live tv is daardoor niet mogelijk, het binnenhalen van e-mail of sociale media is wel mogelijk.

30. Hoe gaan wij om met uw gegevens?

- Wanneer is onze privacyverklaring van toepassing?

Onze privacy verklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die wij verwerken. Hiermee bedoelen wij gegevens die zijn ter herleiden naar 1 persoon. Denk hierbij aan klantnummer, adresgegevens of e-mailadres.

 

- Wie verwerkt uw gegevens en wie beschermt ze?

Voor de verwerking van de persoonsgegevens en de bescherming hiervan is Buitenleven Vakanties verantwoordelijk. De  persoonsgegevens worden verwerkt in systemen. Met de leveranciers van deze systemen hebben wij afspraken gemaakt over levering en bewerking, maar ook over wat de procedure is als er zich een lek in deze systemen voor doet.
Wij zullen uw gegevens nooit aan derden verkopen of verstrekken.

 

- Welke gegevens verwerken wij en waarvoor gebruiken wij ze?

Ten behoeve van reserveringen verwerken wij gegevens die hiervoor van belang zijn. Denk hierbij aan naam, adresgegevens en e-mailadres. Ook gebruiken we deze gegevens om periodiek een e-mailnieuwsbrief te sturen. U heeft te allen tijde het recht om zich voor deze e-mailnieuwsbrief af te melden. Dat kan via de afmeldknop in onze e-mailnieuwsbrief of via een mail naar contact@buitenlevenvakanties.nl

 

- Hoe lang bewaren we uw gegevens?

Reserveringsgegevens bewaren wij 5 jaar. Dat wil zeggen, wanneer u langer dan 5 jaar geen reservering heeft gemaakt anonimiseren wij de persoonsgegevens. Hierbij halen we alle persoon gerelateerde informatie van de reservering, de managementinformatie blijft wel bestaan. Deze maatregel raakt wel de vaste gasten korting, hierin vindt daarom een wijziging plaats; is de laatste boeking langer dan 5 jaar geleden, begint de telling weer opnieuw.

Mocht het gaan om een nieuwsbrief aanvraag dan vragen we toestemming met een opt- in. Deze gegevens bewaren wij tot er een afmelding plaats vindt.

 

- Wat moet u doen als u uw gegevens wilt inzien of laten verwijderen?

Als u uw gegevens wilt inzien of laten verwijderen vragen wij u dit schriftelijk per e-mail aan te vragen. Een aanvraag moet altijd aangevuld worden met een kopie van een legitimatiebewijs. Binnen 1 maand zullen wij aan uw verzoek gehoor geven.

 

- Maken wij gebruik van cookies?

Ja, wij maken gebruik van cookies. Je leest er alles over in onze cookiebeleid